Інноваційні зміни у системі дошкільної освіти. Очікування і реальність

Вероніка Чекалюк, науковець, практик, кандидат наук з соціальних комунікацій, автор соціальних проектів для дітей ділиться враженнями прозніми у системі дошкільноі освіти в Україні: У системі дошкільної освіти в Україні є суттєва проблема, з якою стикаються багато батьків — це відсутність узгодженості між вихованням вдома та тим, що діти отримують у дитячому садку.

Часом навіть у сім’ях з інтелігентними та культурними батьками, де дитина з самого початку отримує необхідні для її розвитку знання та цінності, у дитячому садку дитина стикається з нерозумінням або навіть непрофесіоналізмом з боку вихователів. Це, у свою чергу, може спричиняти низку негативних наслідків, серед яких нервозність, незадоволеність та проблеми з адаптацією до суспільства. Протиріччя між сімейними цінностями і тими підходами, які використовуються в садочках, де не завжди є високо кваліфіковані педагоги, створює значні труднощі для малечі. В результаті, діти втрачають довіру до установ, де вони мають проводити значну частину свого часу. Це особливо актуально для батьків, які бажають, щоб їхні діти росли в атмосфері доброти, поваги і турботи. Вони шукають альтернативи в індивідуальних вихователях, адже саме такі фахівці можуть повністю зосередитись на потребах однієї дитини, створюючи для неї персоналізоване середовище розвитку.

Саме тому, я вважаю, що однією з ключових проблем у дошкільній освіті є підвищення рівня професіоналізму вихователів і створення умов для того, щоб дитячі садки стали місцем, де кожна дитина може отримати якісну освіту, виховання та підтримку. Вихователі повинні не тільки володіти необхідними знаннями з педагогіки, але й розуміти психологічні потреби дітей, враховувати особливості кожної дитини, працювати з її емоційним і соціальним розвитком. Тому, на мою думку, важливим кроком є створення висококласних педагогів для дошкільної освіти. Вони повинні пройти спеціалізовані тренінги, регулярно підвищувати свою кваліфікацію та бути готовими до змін, що відбуваються в суспільстві.

Зокрема, можна звернути увагу на досвід європейських країн, таких як Фінляндія, де постійно впроваджуються нові методики роботи з дітьми, а педагоги проходять курси підвищення кваліфікації, що дозволяє їм ефективно адаптуватися до сучасних вимог. В Україні також необхідно створити систему для постійного розвитку педагогів дошкільної освіти. Тільки так ми зможемо забезпечити дитині найкраще середовище для її розвитку. Необхідно створити умови, щоб діти не лише отримували освіту, а й знаходили гармонію у взаємодії з оточенням, а також отримували підтримку, яка буде відповідати рівню їхнього інтелектуального та емоційного розвитку. Це можливо лише тоді, коли ми ставимо на перше місце професіоналізм педагогів і створюємо систему освіти, яка відповідає потребам сучасного суспільства та дітей. Ми повинні працювати над створенням такої дошкільної освіти, де кожна дитина зможе знайти своє місце, де її люблять, цінують і надають необхідну увагу для того, щоб виросла здоровою, розумною і соціально адаптованою особистістю.

Ілюстрація: Вероніки Чекалюк

Освітні проекти тут: https://nubip.edu.ua/node/40417

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *