28.02.2024
ВАГНЕР, ВЕБЕРН, МЕНДЕЛЬСОН
Катерина Тітова, фортепіано та Михайло Захаров, скрипка
Київський камерний оркестр, дириґентка Наталія Пономарчук
Програма презентує різні грані німецької музики – від традицій романтизму до експериментальної нововіденської школи.
Скрипкові твори у доробку німецького романтика Фелікса Мендельсона поодинокі, адже як першокласний піаніст, він віддавав перевагу фортепіанному жанру. Центральний твір програми – Концерт для скрипки і фортепіано з оркестром у виконанні солістів Катерини Тітової (фортепіано) та Михайла Захарова (скрипка).
Це один з останніх і найбільш зрілих інструментальних опусів композитора, в якому зосереджені характерні риси його творчості: пісенний ліризм тем, романтичне тонке відчуття природи, іскриста скерцозність. Разом з тим у творі Мендельсон досяг високої драматичності, що зближує його з бетховенською симфонічною традицією.
«Зігфрід-ідилія» – один із небагатьох неоперних творів Ріхарда Вагнера. Втім, як бачимо, і тут не обійшлося без образу головного героя знаменитої вагнерівської оперної тетралогії. Твір створено 1869 року до дня народження другої дружини композитора, Козіми Вагнер, доньки Ференца Ліста. Цього ж року у подружжя народилася третя дитина – син, якого назвали Зігфрідом. Тож твір дуже символічний для композитора.
Langsamer Satz Антона Веберна дає ясне уявлення про ту романтичну традицію, від якої відштовхувалися у своїх музичних пошуках Арнольд Шенберг та його учні-послідовники, що сформували нововіденську школу. Цей опус митець написав незадовго від початку занять композицією в Шенберга, тож його стиль ще тільки формувався. Композиція ще не має яскравих індивідуальних рис, властивих зрілому стилю Веберна, проте зачаровує слухача урочистим ліризмом своєї музики, безпосередністю звучання та строгістю форми.
Програма:
Р. Вагнер «Зіґфрід-ідилія»
А. Веберн Langsamer Satz
Ф. Мендельсон Симфонія для струнних
Концерт для скрипки і фортепіано з оркестром