Минулого місяця український бренд чоловічого одягу Andreas Moskin відсвяткував ювілей – 5 років. За цей час у компанії багато встигли – відкрили власне виробництво під час епідемії коронавірусу, пережили вторгнення і навіть розширили свою мережу під час повномасштабної війни. Тепер Andreas Moskin у передчуття нового кроку у майбутнє – восени відкривається флагманський бутик у Львові. Проте за емблемою кожного відомого бренду стоять живі люди, тож ми запитали засновників Андрія Моськіна та Андреаса Білоуса про їхні будні, натхнення, драйв у роботі та відвагу втілювати свої найбожевільніші ідеї в реальність.
Почнімо із секретів. Чи є у вас ранкові ритуали, які допомагають вам залишатися в ресурсі впродовж дня?
(Андреас Білоус) Останній місяць мої дні починаються зі світанком – вдячністю собі та всесвіту. Далі – молитовні афірмації. Наприклад, я багато років практикую тибетську систему зцілення “Божественні енергії”, а також молитви до християнських святих, яких я поважаю і люблю. Після цього я іду гуляти із собачками, а потім на пробіжку. На пробіжці до мене долучається Андрій Андрійович, а тоді, якщо маємо достатньо часу, то ще трішки займаємося йогою – робимо привітання сонцю. Після цього ми можемо проходити ще пару кіл й обговорювати план дня. Дуже любимо разом поснідати, бо за цим сніданком, так би мовити, вирішуються глобальні питання. Власне ранок – це найкраща пора для того, щоб поділитися інсайтами, думками, переживаннями.
(Андрій Моськін) Власне, Андреас привчив мене до такого ритму життя, щоб бути наповненим та бути в ресурсі. Це дійсно допомагає і хотілося б навіть, щоб команда, яка працює з нами, теж брала участь у наших ранкових ритуалах, наприклад, у пробіжках. Тобто ми розуміємо цінність цих ритуалів, цінність їх виконувати спільно з командою. Адже командний дух – це дуже потужна енергія. Наприклад, не так давно був півмарафон у Львові, і мені дуже сподобалося, що там люди бігали командами з різних бізнесів. Це дуже класний приклад корпоративної культури й ми також будемо її застосовувати до нашого бренду, бо наш бренд – це командний бренд. Власне, це згодом дозволяє множити позитивне мислення один про одного. Більше того, одна із наших місій – це навчити людей множити позитивні думки.
Повернімося на п’ять років назад. Як тоді вдавалося залишатися в тонусі, коли було багато роботи, пов’язаної із відкриттям бренду?
(Андрій Моськін) Тоді ми були дуже натхненні, дуже вірили в нашу ідею, хотілося кожен день, від ранку до вечора, бути на місці, тому тут немає якихось особливих секретів. Пам’ятаю, я був і дірект-менеджером, і контент-менеджером, і менеджером з партнерства. Ми були всім на світі – вибирали, погоджували, комунікували, домовлялися. І не відчували втоми, навпаки було натхнення. Насамперед надихали люди, які давали правильний відгук, бо коли ми починали, то, звісно, бентежила невідомість. Ми ставили собі питання – для чого ми це робимо, для чого вкладаємо такі великі гроші? Але на той час ми ще були в івент-індустрії й розуміли, що коли у нас не вийде, то просто будемо мати багато костюмів.
Ви багато років працювали в івент-індустрії, а також займалися видавничою справою. Як вирішили змінити сферу діяльності?
(Андрій Моськін) Коли ти бізнесмен, то розумієш, що треба на чомусь сфокусуватись, адже кожен ресурс має свої можливості. Так на певному етапі нам допомогла коуч-сесія з розбором та аудитом напрямків нашої бізнесової діяльності. На той час у нас ще функціонувала на повну потужність івент-компанія, в ході якої зрозуміли, що хочемо створити ще один крутий творчий, проте більш стабільний проект. Ми розуміли, що івенти – це дуже турбулентна сфера, вони або є, або їх немає. Отож захотіли зробити щось більш персоналізоване. Усе починалося просто. Коли ми вийшли на такий рівень заробітків, що могли собі дозволити купувати не просто готові костюми, а й замовляти індивідуальне пошиття під себе, то наші клієнти почали запитувати, хто це нам робить. Ми побачили, що є попит, що люди готові платити дещо більше за справді якісний та ексклюзивний одяг. Правду кажучи, тоді нам ще не подобався сервіс або відношення до клієнтів. Коли ти йдеш, наприклад, у простий магазин, то у тебе немає вибору – ти купуєш те, що є, без жодної можливості що-небудь скомбінувати. З іншого боку, коли ти йдеш у дорожчий сегмент, тебе завжди оцінюють і якщо на їхній погляд ти занадто молодий і не готовий заплатити, можеш не очікувати на сервіс. Тобто були певні дрібні моменти, які нас не задовольняли як клієнтів. Довелося усе брати у свої руки. Ми були першими, хто садив костюм по фігурі, ми зробили довічну гарантію та безкоштовну корекцію, ми на всі 100 йшли на зустріч клієнту і досі так робимо. Багато в чому ми були перші, по суті, ми були молодими революціонерами.
Перші два роки ви працювали із виробництвами на аутсорсингу, проте згодом вирішили відкрити фабрику Andreas Moskin. Розкажіть про переваги власного виробництва?
Ми зрозуміли, що ті виробництва, з якими ми працювали, не задовольняли наших апетитів та амбіцій. Так ми наважилися відкрити своє виробництво. Щоправда, спочатку було десь пів року постійних консультацій, зустрічей, аудитів приміщень. Ми ж прагнули зробити фабрику гарною, а не просто бетонною коробкою, де сидять робітники. Дуже пишаємося, що фабрика АМ функціонує вже два з половиною роки – ми відкрилися під час епідемії й втримали її, коли почалася повномасштабна війна. Також дуже пишаємося тим, що наш продукт – це made in Ukraine, хоча наша мета – щоб все було на 100 відсотків українським – і виробництво, і матеріали. Зараз ведемо перемовини із компанією, яка займається лляними тканинами, але має можливості і потужності, щоб виготовляти і костюмну тканину. Коли все буде українським, тоді наш продукт матиме максимальну цінність. Крім того, нам дуже хочеться, щоб в Україні з’явилася фабрика, яка переробляє одяг. Таким чином ми змогли б віддавати наші залишки й отримувати тканину, із якої відшиватимуться нові костюми.
Ви відзначали, що Andreas Moskin – це командний бренд, а за кожним процесом стоять конкретні гравці. Цікаво, як саме ви шукаєте своїх людей.
(Андреас Білоус) Ми завжди намагалися передати бренду свої особисті якості, особливо авантюризм та рішучість. І нам, власне, цікаві люди, які, можливо, ще не знають як зробити, але точно знають, що зроблять. Тільки треба знайти ключ, зрозуміти як саме – нам важливо, щоб в людині був присутній дух авантюризму. Коли ж людина прагматична, то вона не так вкладається. Із такими людьми можна і в похід піти, і на мітинг піти, і покреативити. Наш бренд унікальний тим, що генеруванням ідей не займається тільки відділ маркетингу. Ми хочемо, щоб кожен проявив свій креатив та потенціал. Наприклад, ми дуже багато працюємо у сфері вау-сервісу, і у нас часто буває так, що конкуренти копіюють наші фішки, які придумали наші співробітники. Це нас тільки мотивує придумувати щось нове. І от востаннє було завдання для всієї команди придумати вау-фішки для сервісу. Визначили троє переможців, проте була важлива умова, що ми вручимо подарунок тільки тоді, коли вся ідея буде розкладена на процеси. Тепер ці вау-фішки працюють. Усі переможці отримали по аромату Andreas Moskin й були дуже задоволені, що їхні ідеї втілили в життя. І таким способом ми передаємо людям віру в себе, віру в бренд. Так мене особисто надихають усі ці драйвові люди, із якими ти хочеш втілювати ідеї в життя. Тобто ми надихаємо команду, а команда надихає нас і виходить така синергія в колективі.
Ви відкрили власне виробництво у розпал епідемії, втримали компанію з початком вторгнення і навіть розширили свою мережу за останні роки. У контексті України це здається уже звичним явищем, проте як вам це вдалоося?
(Андреас Білоус) Дуже важливо в такі тяжкі хвилини бути разом із командою та комунікувати. Тому ми завжди залишаємося із командою. Війна насправді показала, хто в команді слідує нашим цінностям, а хто переслідував свої власні інтереси й дуже швидко покинув компанію. Так залишилися ті найсправжніші, адже в цьому житті є щось більше, ніж гроші. Заробити гроші завжди можна, але їх треба заробити разом і в моменти, коли вони заробляються легко, і в моменти, коли вони заробляються важко. Таких людей ми цінуємо і зараз вони усі поруч з нами. Звісно, проходити усі ці труднощі нам допомагає віра у себе та вищі сили. Так у нашому бренді є заступник – святий Антонія. Коли у компанії трапляються непрості моменти, ми оголошуємо семиденний молитовний марафон до цього святого. Віримо, що разом нам під силу підкорити будь-які вершини.
Знаємо, що уже цієї осені у Львові відкривається флагманський бутик. Які ще цілі ставить перед собою Andreas Moskin в майбутньому?
Власне, новий бутик можна назвати взірцем нашої багаторічної роботи, це буде справжній дім Andreas Moskin у Львові. Проте це не єдина наша мета найближчим часом. Дуже хочемо повернутися у Харків, який довелося покинути із початком вторгнення, і загалом зайти в інші східні міста України. Власне, до війни ми активно працювали над тим, щоб розширювати свою географію і планували відкрити власний бутик у світовій столиці моді Парижі. На жаль, із вторгненням це завдання відійшло на другий план, ми більше зосередилися на внутрішніх процесах, більше працювали із волонтерськими проектами. Та все ж таки, наша глобальна мета – популяризація українського продукту у світі. Хочеться, щоб емблема Made in Ukraine була символом беззаперечної якості й престижу.
Чи берете участь в благодійних ініціативах?
Так, ми з вересня 2023 року віддаємо 7% з чеку фонду “Повернись Живим”, який збирає кошти на розмінування.
А раніше створили благодійні хустинки разом із фондом «Голоси дітей». 50% з продажу передали у фонд на реабілітацію діток, які постраждали від війни. Впевнені, що у майбутньому таких ініціатив ставитиме дедалі більше, адже ми свідомі нашої соціальної місії.